CFO Agenda - ICAP Credit Risk Services: Στηρίζοντας τον Οικονομικό Διευθυντή στο νέο του ρόλo

Παρασκευή, 18 Αυγούστου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Risk & Compliance

ICAP Credit Risk Services: Στηρίζοντας τον Οικονομικό Διευθυντή στο νέο του ρόλo

26 Ιουνίου 2013 | 09:27 Γράφει το CFO  Editor Topics: Cover Story,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

H ICAP υποστηρίζει το έργο του σύγχρονου Οικονομικού Διευθυντή με κλασικά αλλά και με πιο επαναστατικά εργαλεία.

CFO Agenda: Πόσο έχει αλλάξει ο ρόλος του CFO και πώς μπορούν να τον βοηθήσουν οι Υπηρεσίες Διαχείρισης Πιστωτικού Κινδύνου του Ομίλου ICAP;
Νικήτας Κωνσταντέλλος: O Οικονομικός Διευθυντής είναι στο επίκεντρο των εξελίξεων, έχοντας ένα ρόλο σύνθετο, πιο απαιτητικό και πιο στρατηγικό από παλιότερα. Πλέον δρα σαν επιχειρηματίας και ψηλά στις προτεραιότητές του τοποθετούνται, η προστασία της ρευστότητας καθώς και η αξιολόγηση των πιθανών συνεργασιών, αγορών προς επέκταση και επιχειρήσεων προς εξαγορά της εταιρείας του.

Η δομή και ο τρόπος παροχής των Υπηρεσιών Διαχείρισης Πιστωτικού Κινδύνου του Ομίλου ICAP έχει ως γνώμονα την ολοκληρωμένη υποστήριξη του Οικονομικού Διευθυντή. Η στρατηγική μας συνεργασία με το μεγαλύτερο Δίκτυο Επιχειρηματικής Πληροφόρησης, DUN & BRADSTREET, μας δίνει πρόσβαση σε τεχνογνωσία και εργαλεία που έχουν δοκιμαστεί σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η ICAP, λοιπόν, μπορεί να συνεισφέρει ουσιαστική πληροφόρηση και υποστήριξη στη λήψη απόφασης διαμέσου: πιστοληπτικών αξιολογήσεων, προτάσεων πιστωτικών ορίων και εκτίμησης του πιστωτικού κινδύνου των πελατών  (ώστε ο Οικονομικός Διευθυντής να μπορέσει να χαράξει ανάλογα την πιστωτική και εισπρακτική του πολιτική).

Επίσης, προσφέρει συνεχή παρακολούθηση για σημαντικά γεγονότα ή μεταβολές που επηρεάζουν τις επιχειρήσεις με τις οποίες συναλλάσσεται, αναλύσεις κλάδου και αγορών εξωτερικού για ανάπτυξη συνεργασιών και, βέβαια, διαχείριση απαιτήσεων για την είσπραξη οφειλόμενων ποσών από ιδιώτες ή επιχειρήσεις.

CFO Agenda: Ποια είναι η δομή των Υπηρεσιών σας που εξασφαλίζει την ολοκληρωμένη προσέγγιση και, επομένως, την  αποτελεσματική προστασία των πελατών σας;
Σέρκο Κουγιουμτζιάν: Μετά από μισό σχεδόν αιώνα παρουσίας της στην ελληνική αγορά, ηa ICAP έχει δημιουργήσει ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών, οι οποίες είναι σε θέση να καλύψουν πλήρως τις ανάγκες όλου του φάσματος της αγοράς. Οι υπηρεσίες της ICAP μπορούν να προσαρμοστούν και όσον αφορά το περιεχόμενο και όσον αφορά την τεχνολογία στις συγκεκριμένες απαιτήσεις του κάθε πελάτη της. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η ICAP κατέχει σήμερα πάνω από το 70% της αγοράς και εξυπηρετεί από τις πολύ μικρές επιχειρήσεις έως τις πολυεθνικές, τα πιστωτικά και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Με ποια κριτήρια πιστεύετε ότι θα πρέπει μια εταιρεία να επιλέγει υπηρεσίες credit risk management;
Όπως ανέφερα και παραπάνω, οι υπηρεσίες credit risk management αποτελούν βασικά εργαλεία  και στηρίζουν σημαντικές χρηματοοικονομικές και επενδυτικές αποφάσεις. Θα πρέπει οι επιχειρήσεις να επιλέγουν συνεργάτες που ακολουθούν αξιόπιστες διαδικασίες και διαχειρίζονται βάσεις ποιοτικών δεδομένων. 

Ο  συνδυασμός αυτών των δύο αποτελεί την καλύτερη εγγύηση για το άριστο αποτέλεσμα. ’λλωστε μην ξεχνάτε ότι από την ορθότητα και την ακρίβεια της πληροφορίας κρίνεται μια απόφαση με πολύ μεγαλύτερες αρνητικές ή θετικές συνέπειες για μια επιχείρηση. Για τον λόγο αυτό η ICAP ακολουθεί διεθνείς τεκμηριωμένες πρακτικές και τα στοιχεία της προέρχονται από τη μεγαλύτερη βάση επιχειρηματικών δεδομένων στα Βαλκάνια.

CFO Agenda: Υπηρεσίες Επιχειρηματικής Πληροφόρησης: Βlack box ή εργαλείο για τη λήψη ουσιαστικών αποφάσεων.
Λεωνίδας Κοτσαύτης:
Σε μια τόσο σύνθετη και αβέβαιη εποχή, αλίμονο εάν οι υπηρεσίες μας λειτουργούσαν ως black box. Αντίθετα, έχουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να λαμβάνουν ακριβείς και ασφαλείς αποφάσεις για την ανάπτυξη των εργασιών τους. Ένα παράδειγμα είναι η πιθανότητα αθέτησης υποχρεώσεων, με βάση την οποία τα στελέχη μπορούν να εκτιμήσουν την αναμενόμενη ζημιά σε περίπτωση ασυνέπειας των πελατών τους. ’λλο παράδειγμα είναι οι προτάσεις μας για πιστωτικά όρια. Οι επιχειρήσεις τα χρησιμοποιούν για να ελέγχουν την «απόσταση» των αποφάσεών τους από τη συνήθη πρακτική της αγοράς και να προσαρμόζουν την πιστωτική τους πολιτική.

ICAP Trade Exchange:  Ποια τα πρώτα αποτελέσματα από την εφαρμογή του;
Για τους αναγνώστες μας να εξηγήσουμε ότι το ICAP Trade Exchange αποτελεί τον πρώτο κόμβο ανταλλαγής πιστωτικών δεδομένων μεταξύ των επιχειρήσεων. Σήμερα αριθμεί περισσότερα από 70 μέλη-επιχειρήσεις με πάνω από 10.000.000 συναλλαγές, ενώ νέα μέλη προστίθενται συνεχώς καθώς αναγνωρίζεται ως ένα μοναδικό εργαλείο αποφάσεων. Το ICAP Trade Exchange παρέχει συγκεντρωτική και σε βάθος ανάλυση για κινδύνους χαρτοφυλακίου πελατών, δίνοντας πληροφόρηση για το:
• Εάν βελτιώνεται ή επιδεινώνεται η πιστοληπτική τους ικανότητα
• Ποιοι κλάδοι παρουσιάζουν σημάδια βελτίωσης και ποιοι σημάδια ύφεσης
• Ποιες αποφάσεις να πάρω για το μίγμα της πολιτικής ανάπτυξης και πιστώσεων.

CFO Agenda: Πόσο έχει αλλάξει ο ρόλος του CFO και πώς μπορούν να τον βοηθήσουν οι Υπηρεσίες Διαχείρισης Πιστωτικού Κινδύνου του Ομίλου ICAP;
Νικήτας Κωνσταντέλλος: O Οικονομικός Διευθυντής είναι στο επίκεντρο των εξελίξεων, έχοντας ένα ρόλο σύνθετο, πιο απαιτητικό και πιο στρατηγικό από παλιότερα. Πλέον δρα σαν επιχειρηματίας και ψηλά στις προτεραιότητές του τοποθετούνται, η προστασία της ρευστότητας καθώς και η αξιολόγηση των πιθανών συνεργασιών, αγορών προς επέκταση και επιχειρήσεων προς εξαγορά της εταιρείας του.

Η δομή και ο τρόπος παροχής των Υπηρεσιών Διαχείρισης Πιστωτικού Κινδύνου του Ομίλου ICAP έχει ως γνώμονα την ολοκληρωμένη υποστήριξη του Οικονομικού Διευθυντή. Η στρατηγική μας συνεργασία με το μεγαλύτερο Δίκτυο Επιχειρηματικής Πληροφόρησης, DUN & BRADSTREET, μας δίνει πρόσβαση σε τεχνογνωσία και εργαλεία που έχουν δοκιμαστεί σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η ICAP, λοιπόν, μπορεί να συνεισφέρει ουσιαστική πληροφόρηση και υποστήριξη στη λήψη απόφασης διαμέσου: πιστοληπτικών αξιολογήσεων, προτάσεων πιστωτικών ορίων και εκτίμησης του πιστωτικού κινδύνου των πελατών  (ώστε ο Οικονομικός Διευθυντής να μπορέσει να χαράξει ανάλογα την πιστωτική και εισπρακτική του πολιτική).

Επίσης, προσφέρει συνεχή παρακολούθηση για σημαντικά γεγονότα ή μεταβολές που επηρεάζουν τις επιχειρήσεις με τις οποίες συναλλάσσεται, αναλύσεις κλάδου και αγορών εξωτερικού για ανάπτυξη συνεργασιών και, βέβαια, διαχείριση απαιτήσεων για την είσπραξη οφειλόμενων ποσών από ιδιώτες ή επιχειρήσεις.

CFO Agenda: Ποια είναι η δομή των Υπηρεσιών σας που εξασφαλίζει την ολοκληρωμένη προσέγγιση και, επομένως, την  αποτελεσματική προστασία των πελατών σας;
Σέρκο Κουγιουμτζιάν: Μετά από μισό σχεδόν αιώνα παρουσίας της στην ελληνική αγορά, ηa ICAP έχει δημιουργήσει ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών, οι οποίες είναι σε θέση να καλύψουν πλήρως τις ανάγκες όλου του φάσματος της αγοράς. Οι υπηρεσίες της ICAP μπορούν να προσαρμοστούν και όσον αφορά το περιεχόμενο και όσον αφορά την τεχνολογία στις συγκεκριμένες απαιτήσεις του κάθε πελάτη της. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η ICAP κατέχει σήμερα πάνω από το 70% της αγοράς και εξυπηρετεί από τις πολύ μικρές επιχειρήσεις έως τις πολυεθνικές, τα πιστωτικά και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Με ποια κριτήρια πιστεύετε ότι θα πρέπει μια εταιρεία να επιλέγει υπηρεσίες credit risk management;
Όπως ανέφερα και παραπάνω, οι υπηρεσίες credit risk management αποτελούν βασικά εργαλεία  και στηρίζουν σημαντικές χρηματοοικονομικές και επενδυτικές αποφάσεις. Θα πρέπει οι επιχειρήσεις να επιλέγουν συνεργάτες που ακολουθούν αξιόπιστες διαδικασίες και διαχειρίζονται βάσεις ποιοτικών δεδομένων. 

Ο  συνδυασμός αυτών των δύο αποτελεί την καλύτερη εγγύηση για το άριστο αποτέλεσμα. ’λλωστε μην ξεχνάτε ότι από την ορθότητα και την ακρίβεια της πληροφορίας κρίνεται μια απόφαση με πολύ μεγαλύτερες αρνητικές ή θετικές συνέπειες για μια επιχείρηση. Για τον λόγο αυτό η ICAP ακολουθεί διεθνείς τεκμηριωμένες πρακτικές και τα στοιχεία της προέρχονται από τη μεγαλύτερη βάση επιχειρηματικών δεδομένων στα Βαλκάνια.

CFO Agenda: Υπηρεσίες Επιχειρηματικής Πληροφόρησης: Βlack box ή εργαλείο για τη λήψη ουσιαστικών αποφάσεων.
Λεωνίδας Κοτσαύτης:
Σε μια τόσο σύνθετη και αβέβαιη εποχή, αλίμονο εάν οι υπηρεσίες μας λειτουργούσαν ως black box. Αντίθετα, έχουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να λαμβάνουν ακριβείς και ασφαλείς αποφάσεις για την ανάπτυξη των εργασιών τους. Ένα παράδειγμα είναι η πιθανότητα αθέτησης υποχρεώσεων, με βάση την οποία τα στελέχη μπορούν να εκτιμήσουν την αναμενόμενη ζημιά σε περίπτωση ασυνέπειας των πελατών τους. ’λλο παράδειγμα είναι οι προτάσεις μας για πιστωτικά όρια. Οι επιχειρήσεις τα χρησιμοποιούν για να ελέγχουν την «απόσταση» των αποφάσεών τους από τη συνήθη πρακτική της αγοράς και να προσαρμόζουν την πιστωτική τους πολιτική.

ICAP Trade Exchange:  Ποια τα πρώτα αποτελέσματα από την εφαρμογή του;
Για τους αναγνώστες μας να εξηγήσουμε ότι το ICAP Trade Exchange αποτελεί τον πρώτο κόμβο ανταλλαγής πιστωτικών δεδομένων μεταξύ των επιχειρήσεων. Σήμερα αριθμεί περισσότερα από 70 μέλη-επιχειρήσεις με πάνω από 10.000.000 συναλλαγές, ενώ νέα μέλη προστίθενται συνεχώς καθώς αναγνωρίζεται ως ένα μοναδικό εργαλείο αποφάσεων. Το ICAP Trade Exchange παρέχει συγκεντρωτική και σε βάθος ανάλυση για κινδύνους χαρτοφυλακίου πελατών, δίνοντας πληροφόρηση για το:
• Εάν βελτιώνεται ή επιδεινώνεται η πιστοληπτική τους ικανότητα
• Ποιοι κλάδοι παρουσιάζουν σημάδια βελτίωσης και ποιοι σημάδια ύφεσης
• Ποιες αποφάσεις να πάρω για το μίγμα της πολιτικής ανάπτυξης και πιστώσεων.


CFO Agenda: Ποια τα οφέλη της ανάθεσης αυτής της Λειτουργίας στην ΚΥΚΛΟΣ έναντι της inhouse διαχείρισης; Σε ποιες περιπτώσεις συνδυάζονται;
Δημήτρης Ψαράκης: Η ΚΥΚΛΟΣ είναι η μόνη εταιρεία που εξειδικεύεται στην Β2Β Διαχείριση Απαιτήσεων και με την εμπειρία που διαθέτει βοηθά στην βελτιστοποίηση της απόδοσης του εισπρακτικού μηχανισμού του εκάστοτε συνεργάτη της, συγκρατώντας ή και μειώνοντας την περίοδο πίστωσης και το χρόνο είσπραξης απαιτήσεων με αποτέλεσμα τον περιορισμό αναγκών χρηματοδότησης, μειώνοντας ταυτόχρονα και τις πιθανές επισφάλειες.

Παράλληλα εκπαιδεύει τον πελάτη να είναι συνεπής, χωρίς να διαταράξει την σχέση.Οι υπηρεσίες της ΚΥΚΛΟΣ με την inhouse διαχείριση συνδυάζονται και συνεργάζονται αρμονικά προς όφελος της επιχείρησης. Συνήθως η inhouse διαχείριση αναλαμβάνει τους μεγάλους πελάτες (20% - 25% του χαρτοφυλακίου) και η ΚΥΚΛΟΣ τους υπόλοιπους οι οποίοι δημιουργούν το μεγάλο κόστος.

Πώς διαγράφεται το μέλλον, ιδίως λόγω των συγχωνεύσεων των Τραπεζών που είναι και οι μεγαλύτεροι πελάτες σας;
Η επόμενη μέρα των συγχωνεύσεων και των ανακεφαλαιοποίησεων των Τραπεζών είναι κρίσιμη για όλους και ειδικά για την Ελληνική οικονομία. Πιστεύω ότι όλα θα πάνε καλά και οι Τράπεζες έχοντας πλέον κεφαλαιακή επάρκεια θα χρηματοδοτήσουν επιχειρήσεις και νοικοκυριά, έχοντας παράλληλα στραμμένη την προσοχή τους στις «καθυστερήσεις» με καθαρότερο μυαλό, χωρίς πίεση χρόνου και σπασμωδικών ενεργειών.

Το μέλλον είναι ευοίωνο για μεγάλους και δυνατούς παίχτες που άντεξαν, αντέχουν και θα αντέξουν την λαίλαπα της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα. Η ΚΥΚΛΟΣ ήταν, είναι και θα είναι μεγάλη και δυνατή πράγμα που με κάνει να είμαι πολύ αισιόδοξος για το μέλλον.

Επέκταση στην Τουρκία
CFO Agenda: Έχει ακουστεί ότι επεκτείνεστε στην αγορά της Τουρκίας. Μπορείτε να μας αιτιολογήσετε την επιλογή της συγκεκριμένης χώρας και ποια πιστεύετε ότι θα είναι τα οφέλη από την κίνησή σας αυτή;

Δημήτρης Τζεράνης: Η επέκταση σε νέες αγορές και χώρες ήταν ανέκαθεν στρατηγική επιλογή της Κύκλος. Όπως γνωρίζετε, η ΚΥκλος έχει παρουσία, εκτός από την Ελλάδα, σε 3 ακόμη χώρες, τη Ρουμανία, τη Σερβία και τη Βουλγαρία προσφέροντας υπηρεσίες διαχείρισης απαιτήσεων με απόλυτη επιτυχία
 
Η απόφασή μας για επέκταση στην Τουρκία έρχεται να πλαισιώσει αυτή τη στρατηγική καθώς είναι μια πολύ μεγάλη αγορά που βρίσκεται σε ραγδαία ανάπτυξη με περισσότερα από 35 δις. δολ. σε ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις να ανατίθενται προς διαχείριση. Είμαι σίγουρος ότι αυτό το εγχείρημα θα συμβάλει περεταίρω στην καθιέρωση της ΚΥκλος ως την πρώτη επιλογή των πελατών στις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Διαχείριση Απαιτήσεων B2B
CFO Agenda: Διαχείριση Απαιτήσεων B2B: Ποιες οι ιδιαιτερότητες αυτού του τομέα; Από πoιους κλάδους οι περισσότεροι πελάτες σας;
Μανώλης Πρωτόπαπας:
Οι επιχειρήσεις έχουν συνήθως συγκεκριμένο πελατολόγιο με το οποίο εκτός της εμπορικής σχέσης, με την πάροδο του χρόνου, έχει αναπτυχθεί και μία προσωπική σχέση, που αυτή οδηγεί τις περισσότερες φορές σε καθυστερημένες και επισφαλείς απαιτήσεις.
Η ΚΥΚΛΟΣ με την εμπειρία της στον χώρο του Β2Β, διαφυλάττει αυτήν την ισορροπία με στόχο αφενός την διατήρηση της ρευστότητας του συνεργάτη της και αφετέρου της διατήρησης της υγιούς σχέσης του με τον πελάτη. Διαχειριζόμαστε απαιτήσεις εταιρειών από 35 κλάδους της Ελληνικής οικονομίας και μεγάλο αριθμό πελατών.  Τις περισσότερες φορές η συνεργασία μας, αφορά μικρά-μεσαία υπόλοιπα, έτσι ώστε όλο το πελατολόγιο να διαχειρίζεται βάσει της εμπορικής-πιστωτικής πολιτικής που έχει θέσει ο συνεργάτης.

Γνωρίζετε ότι η ICAP Group …

• είναι η μοναδική Ελληνική Εταιρεία και μία από τις πολύ λίγες στην Ευρώπη που έχει αναγνωριστεί ως Credit Rating Agency από την European Securities and Markets Authority
• διαχειρίζεται 1,3 εκ. αιτήματα Επιχειρηματικής Πληροφόρησης
• διαθέτει στοιχεία για 3 εκ. επιχειρήσεις μέσω της ICAP DataBank καθώς και πρόσβαση σε 200 εκ. εταιρείες από 220 χώρες μέσω του Δικτύου της D&B
•  Πάνω από 150 Ελληνικές επιχειρήσεις από 35 διαφορετικούς κλάδους εμπιστεύονται την Διαχείριση των Απαιτήσεων των πελατών τους στην ΚΥΚΛΟΣ

CFO Agenda (T. 026)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο CFO Agenda Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Τρόφιμα – Ποτά

Τηλεπικοινωνίες

Goverment

Τουρισμός

Ηλεκτρικά - Ηλεκτρονικά Είδη

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Πληροφορική

Μεταφορές / Logistics

Ενέργεια / Περιβάλλον

Κατασκευές

Sales

Ναυτιλία

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778