CFO Agenda - Ομιλείτε οικονομικά;

Δευτέρα, 23 Οκτωβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Human capital

Ομιλείτε οικονομικά;

14 Μαρτίου 2012 | 13:59 Γράφει το CFO  Editor Topics: Management,Toolkit

Ομιλείτε οικονομικά;

Ανεξαρτήτως των γνώσεων και της εμπειρίας που μπορεί να διαθέτει κάποιος, θα πρέπει να διαθέτει και επικοινωνιακή δεινότητα, ώστε να μπορέσει να αυξήσει την αποτελεσματικότητα του.

Ακόμα και οι πιο έμπιστοι  και έμπειροι  CFOs  είναι πιθανό «να τα βρούνε σκούρα»  όταν  θα φτάσει η στιγμή που θα πρέπει να  αναφερθούν σε  χρήματοοικονομικά ζητήματα  προς  την υπόλοιπη εταιρεία.

«Για να καταφέρουν να συνεργαστούν αποτελεσματικά με  τα διευθυντικά στελέχη, το διοικητικό συμβούλιο  και τα υπόλοιπα τμήματα της εταιρίας, σχετικά με σημαντικές οικονομικές αποφάσεις , θα πρέπει να είναι σε θέση να διηγηθούν μία καλή  ιστορία πίσω από τα νούμερα αντί απλά να τα ερμηνεύουν», υποστηρίζει η Suzanne Bates, ιδρύτρια και CEO της εταιρίας Bates Communications.

Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι θα πρέπει να μοιράσουν  κάποιες αρμοδιότητες  τους σε άλλους, έτσι ώστε να μπορέσουν οι ίδιοι να επενδύσουν περισσότερο χρόνο στην εξάσκηση και τελειοποίηση των επικοινωνιακών τους  ικανοτήτων. «Όταν έχεις φτάσει σε αυτό το εργασιακό επίπεδο, το να μπορείς να επικοινωνείς σωστά είναι το 80%  της δουλειάς σου».

Έχοντας αυτά υπόψη μας , σας παραθέτουμε 5 τρόπους για να  μπορείτε να αυξήσετε την επικοινωνιακή σας ικανότητα και να γίνεται  ένας πιο ενδιαφέρων ομιλητής.

1. Οι κατάλληλες εκφράσεις, στο κατάλληλο κοινό
Η σωστή  επικοινωνία είναι ένα δυνατό  μέσο επιρροής που  όταν χρησιμοποιηθεί σωστά  μπορεί να  κερδίσει την υποστήριξη των  στρατηγικών σας ιδεών, λέει η Susan Cramm,Πρόεδρος  της συμβουλευτικής εταιρείας Valuedance.

Προσπαθήστε να ανακαλύψετε τη δυναμική των στελεχών σας  και πού συγκλίνουν τα ενδιαφέροντά σας  μαθαίνοντας τους στόχους  και τα projects τους. Όταν η Cramm ήταν CFO  και αποφάσισε  να βελτιώσει την αποδοτικότητα της επιχείρησης, απευθύνθηκε  στη Διεύθυνση της οποίας  τα  στελέχη  ήταν ικανά να κυνηγήσουν  τον συγκεκριμένο στόχο : το τμήμα Operations.

Τους εξήγησε γιατί ήταν αναγκαίες οι βελτιώσεις  και πως τα  προγράμματά τους θα μπορούσαν να γίνουν πιο αποτελεσματικά αν προσπαθούσαν να  δούνε λίγο τα πράγματα υπό το πρίσμα της οικονομικής διεύθυνσης. Πράγματι, τα στελέχη πρότειναν κάποιους τομείς στους οποίους θα μπορούσαν να γίνουν περικοπές  και σε αντάλλαγμα η Cramm υποστήριξε καλύτερα τις δραστηριότητές τους.

Είναι σημαντικό να γνωρίζεις  καλά  τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζεσαι, γιατί έτσι μαθαίνεις και  τις  δυνατότητές  και τα όρια τους, υποστηρίζει η Cramm. Θυμάται σε μία περίπτωση όπου ο αντιπρόεδρος operations, όντας δυσλεξικός, χρειαζόταν κάποιον να του διαβάζει τους  οικονομικούς ισολογισμούς. «Αν δεν τον είχα γνωρίσει και δεν είχα μάθει το πρόβλημα της δυσλεξίας του, θα πίστευα ότι  είτε δεν ενδιαφερόταν καθόλου για τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας η δεν ήθελε καν να συνεργαστεί με την Οικονομική Διεύθυνση».

2. Διδάξτε Οικονομικά
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μπορείτε να μεταφράσετε τον τρόπο λειτουργίας και την ορολογία  των χρηματοοικονομικών, σε λέξεις  και έννοιες  αντιληπτές στα στελέχη που δεν εργάζονται στην Οικονομική Διεύθυνση, λέει η Bates.

Ένας καλός τρόπος για να το καταφέρετε αυτό είναι να οργανώνετε  μικρές συναντήσεις με τα άλλα τμήματα  κατά τη διάρκεια των οποίων θα εξηγείτε με απλό και κατανοητό τρόπο  τους βασικούς  όρους  της οικονομικής επιστήμης. Προσπαθήστε να είστε ενθαρρυντικοί και φροντίστε να χρησιμοποιείται πιο επιχειρηματικούς όρους αντί για  την συνηθισμένη οικονομική φρασεολογία.

Ακόμα περισσότερο θα βοηθήσει αν χρησιμοποιήσετε  όρους  πιο κοντά στο εργασιακό αντικείμενο  των ανθρώπων στους οποίους απευθύνεστε: για παράδειγμα, η ομάδα του Marketing θα μπορέσει να πλασάρει καλύτερα ένα νέο εγχείρημα αν είναι σε θέση να αναλύσει  πρώτα τη πιθανή κερδοφορία  του.

3.Διηγηθείτε μία ιστορία
Για να μπορέσετε να κρατήσετε το ενδιαφέρον στις συναντήσεις, υιοθετήστε το μοντέλο της «χαλαρής» κουβεντούλας που κάνουν οι άνθρωποι κατά τη διάρκεια ενός ποτού μετά τη δουλειά τους, τότε που  η ανθρώπινη επικοινωνία  βρίσκεται στο καλύτερό της σημείο, υποστηρίζει ο Bill Maw, CFO της Liquidnet, πωλητής χρεόγραφων. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κρατήσετε το ενδιαφέρον του κοινού σας με το χιούμορ, με τη φαντασία και άλλες τέτοιου είδους, τεχνικές.

Κατά τη διάρκεια ενός workshop στο οποίο έλαβε μέρος ο Maw, ένα στέλεχος ασφαλιστικής εταιρίας ξεκίνησε να αναλύσει  τη προσπάθεια που έκανε η εταιρία του προκειμένου να βελτιώσει τη ποιότητα Six Sigma. Με τις αναφορές σε πράσινες ζώνες και Plan-do-check-act cycles, το Six Sigma φαντάζει πολλές φορές ακατανόητο.

Έτσι το στέλεχος, αντί να αναλωθεί σε στείρες και βαρετές περιγραφές  προτίμησε να αναφερθεί  στις προσπάθειες  που έκανε  να μειώσει  διάφορες  χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες. Διηγήθηκε λοιπόν μία ιστορία σχετικά με μία κίτρινη φόρμα  η οποία κυκλοφορούσε στην εταιρία τα τελευταία 30 χρόνια. Μία φόρμα που όλοι έπρεπε να συμπληρώνουν χωρίς όμως να γνωρίζουν τη χρησιμότητα της.

Το στέλεχος μας  περιέγραψε πως  έβλεπε αυτή τη φόρμα στη φαντασία του: ένα στοιχειωμένο κίτρινο χαρτί το οποίο έβλεπε  πάντα μπροστά  του, να κυκλοφορεί μέσα στα γραφεία, χωρίς ποτέ να μπορεί να το φτάσει. Η ιστορία του προκάλεσε τα γέλια του ακροατηρίου.  «Ήταν τόσο γλαφυρός που φαντάστηκα τον εαυτό μου να κάνει βόλτες μέσα στα γραφεία μαζί του», λέει ο Maw. «Μίλαγε για ένα από τα πιο βαρετά θέματα καταφέρνοντας όμως  να σε παρασύρει σε μία πραγματική ιστορία.

4.Μπείτε στο θέμα
Είναι σημαντικό να μην κάνετε το ακροατήριό σας να βαρεθεί, ανατρέχοντας σε χιλιάδες λεπτομέρειες. Φτιάξτε μία παρουσίαση για να τονίσετε κάποια θέματα και φροντίστε να μη ξεπεράσετε τα 6 slides. Βάζοντας ένα όριο στον αριθμό των slides που θα παρουσιάσετε δεν σημαίνει ότι πρέπει να βάλετε την ιστορία της ζωής σας στο κάθε ένα από αυτά.

Οι πολλές  πληροφορίες  ίσως  σας βάλουν  στον  πειρασμό να διαβάσετε απευθείας από την οθόνη, με αποτέλεσμα να χάσετε την επαφή σας με το κοινό. Χρησιμοποιείστε μόνο τα πιο σημαντικά νούμερα και γεγονότα και κρατήστε  μία γενική εικόνα, την οποία θα μπορέσετε να  «συζητήσετε» με τους ακροατές σας. Λιγότερα slides δεν σημαίνουν μία ανεπαρκή παρουσίαση, γιατί «ο κόσμος  πάντα μπορεί να κάνει ερωτήσεις», υποστηρίζει ο Bates.

Για να κρατήσετε τις παρουσιάσεις σας απλές, προτιμήστε να χρησιμοποιήσετε περισσότερα γραφικά παρά λέξεις.  Ο Maw θυμάται έναν workshop instructor o οποίος χρησιμοποίησε μία φωτογραφία ενός  κατεστραμμένου τρένου για να περιγράψει την φθίνουσα οικονομική κατάσταση της Αμερικής.

Το μήνυμα ήταν σαφές. «Δεν χρειάζονται πολλά λόγια για να περιγράψεις κανείς κάτι το οποίο όλοι γνωρίζουν ότι δεν πάει καλά. Μία εικόνα είναι χίλιες λέξεις».

5. Μη πάτε μόνος
Για να βελτιώσετε τις παρουσιάσεις αλλά  και την τεχνική σας, ζητήστε τη βοήθεια άλλων τμημάτων μέσα από την εταιρεία σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να ζητήσετε από ένα στέλεχος του τμήματος Marketing να σας βοηθήσει στο να συμπεριλάβετε εντυπωσιακά γραφικά εφέ στη παρουσίαση σας. Ή να προβάρετε τη παρουσίαση σας μπροστά  στους συνεργάτες σας και να  τους ζητήσετε να σας υποδείξουν τυχόν αδυναμίες, ελλείψεις και παραλείψεις.

Αυτό θα οδηγήσει σε πιο ενδιαφέρουσες και σχετικές με το θέμα σας παρουσιάσεις, ενώ συγχρόνως θα  ενθαρρύνει την ύπαρξη μίας πιο παραγωγικής επικοινωνίας. «Οι περισσότεροι CFO δεν κάνουν αυτό το παραπάνω βήμα» υποστηρίζει ο Garfinkle.

Παρακολουθώντας μία παρουσίαση που δεν είναι φτιαγμένη πάνω στις ανάγκες του κοινού της, μπορεί να είναι μία επίπονη διαδικασία, τονίζει ο Maw. «Έχω υπάρξει και εγώ θύμα ανάλογων καταστάσεων , όπου κανείς δεν σου εξηγεί  γιατί η συγκεκριμένη παρουσίαση παρουσιάζει ενδιαφέρον για το αντικείμενο σου. Και αυτό είναι απλά χαμένος χρόνος».

CFO Agenda (T. 019)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο CFO Agenda Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Τρόφιμα – Ποτά

Τηλεπικοινωνίες

Goverment

Τουρισμός

Ηλεκτρικά - Ηλεκτρονικά Είδη

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Πληροφορική

Μεταφορές / Logistics

Ενέργεια / Περιβάλλον

Κατασκευές

Sales

Ναυτιλία

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778