CFO Agenda - Κλιμακώνεται η ελληνική επιχειρηματική απόβαση στην Κίνα

Τετάρτη, 23 Αυγούστου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Strategic Investments

Κλιμακώνεται η ελληνική επιχειρηματική απόβαση στην Κίνα

28 Μαρτίου 2012 | 10:40 Γράφει ο Ηλίας Γ.  Μπέλλος Topics: Management,Retail Σχετικές Εταιρίες: FOLLI FOLLIE,ΜΙΝΕΡΒΑ

Κλιμακώνεται η ελληνική επιχειρηματική απόβαση στην Κίνα

Υπάρχουν τρεις τρόποι να επωφεληθεί ένας επιχειρηματίας από τη δυναμική της ανάπτυξης της κινεζικής οικονομίας. Να προσπαθήσει να προσελκύσει επενδυτικό ενδιαφέρον για να εξασφαλίσει κεφάλαια, να αναζητήσει φθηνούς προμηθευτές ή τέλος, να απευθυνθεί στην ίδια την κινεζική αγορά. Και αυτός ο τελευταίος τρόπος, που χρειάζεται την μεγαλύτερη τόλμη και συνεπάγεται αυξημένα ρίσκο, δείχνει πως αποφέρει τα περισσότερα.

Ετσι, αν και ξεπέρασαν εδώ και αρκετούς μήνες τις 1000 οι ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν αναπτύξει σταθερές εμπορικές σχέσεις με την Κίνα -περισσότερο εισάγοντας και λιγότερο εξάγοντας σε αυτήν κάθε είδους προϊόντα- μόνον περί τις 100 έχουν δραστηριοποιηθεί στην εγχώρια κινεζική αγορά. Και τα αποτελέσματα είναι ήδη εντυπωσιακά, ενώ παράλληλα έχουν καταφέρει να ισορροπήσουν τους ισολογισμούς των εταιρειών που πλήττονται από την κρίση στην ελληνική οικονομία.

Big in... China
Από τις περισσότερο γνωστές η S&B Βιομηχανικά Ορυκτά του Ομίλου Κυριακοπουλου, η Folli Follie των Δημήτρη και Γιώργου Κουτσολιούτσου, τα Πλαστικά Κρήτης, η FHL Μάρμαρα Κυριακίδης, η Coco-Mat των αδελφών Ευμορφίδη, η Apivita του N. Κουτσιανά, η Kleeman, η μαρμαροβιομηχανία Ικτίνος, η χρωματοποιεία Vitex του Κωνσταντίνου Γιαννίδη. Δεκάδες ακόμα επιχειρήσεις όπως η Τυράς του Μιχάλη Σαράντη, η Μινέρβα, το Κτήμα Λαζαρίδη, η Κρητών ’ρτος και η Τσάνταλης έχουν χτίσει σημαντική παρουσία στην αχανή αγορά. Και η εμπειρία είναι ολοένα και πιο ενθαρρυντική.

Ο Κωνσταντίνος Γιαννίδης, πρόεδρος του Ελληνοκινεζικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, και επικεφαλής της Vitex έχει υποδείξει ότι ευκαιρίες υπάρχουν, εκτός από τα γνωστά μάρμαρα και ναυπηγεία, σε εξόρυξη και κατεργασία ορυκτών, κατεργασία πλαστικών και κοσμημάτων, και στην οινοποιία, στην κονσερβοποιία, στην μελισσοκομία, στην τυποποίηση ελληνικών προϊόντων, στις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων -κυρίως ελαιολάδου-, στον τουρισμό, στην εκπαίδευση και στη διαχείριση ενεργειακών θεμάτων.

Η διεύρυνση του εμπορίου και κυρίως των εξαγωγών της Ελλάδας προς την Κίνα, ανεβάζουν έτσι ταχύτητες. Και καθώς το Εμπορικό Ισοζύγιο με την Κίνα είναι αρνητικό, το κλείσιμο της ψαλίδας συμβάλει στην βελτίωση των μεγεθών της εθνικής οικονομίας.

Υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες για περαιτέρω ανοίγματα των ελληνικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Πεκίνο. Συγκριμένα, εντοπίζονται στα τρόφιμα (ελαιόλαδο, τυροκομικά, κρασί, κλπ) και σε δομικά υλικά υψηλής ποιότητας (πλαστικά, κλπ). Αν και υπάρχουν ζητήματα όπως η βελτίωση των συνθηκών εκτελωνισμού και η εξάλειψη των διοικητικών διαδικασιών και ελέγχων (υγειονομικών, κλπ) όλο και περισσότεροι Έλληνες τολμούν, αφού η εξωστρέφεια αποτελεί στην τρέχουσα δυσμενή συγκυρία ουσιαστικά μονόδρομο.

Η ανάκαμψη των ελληνικών εξαγωγών στην Κίνα το 2010 ήταν σημαντική σύμφωνα με στοιχεία της Ε.ΣΤ.Α. Αντίθετα, οι κινεζικές εξαγωγές στην Ελλάδα συρρικνώθηκαν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, αν και με χαμηλότερο ρυθμό. Έτσι, το εμπορικό μας έλλειμμα έναντι της Κίνας έφτασε τα 2,7 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 7,35% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Ο κ. Γιαννίδης και ο πρόεδρος του Κινεζικού Επιμελητηρίου Εισαγωγών Εξαγωγών Zhang Yujing υπολογίζουν ότι σήμερα το διμερές εμπόριο Ελλάδας Κίνας φθάνει τα 4,35 δισ. ευρώ. Στα μεγέθη αυτά βέβαια θα πρέπει να συνυπολογισθούν και οι μεγάλες επενδύσεις που αφορούν στη ναυτιλία και συγκεκριμένα στην ναυπήγηση ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων σε κινεζικά ναυπηγεία, στην πλειοψηφία τους, με χρηματοδοτήσεις κινεζικών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.

Η Vitex του Γιαννίδη αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των ωφελειών της εξωστρέφειας, αφού έχει καταφέρει ΅έσω των εξαγωγών της να καλύψει μεγάλο ΅έρος των απωλειών που προέρχονται από την ελληνική αγορά. Το 2010 οι εξαγωγές της, που περιλαμβάνουν και την ανατολική Ευρώπη, αντιστοιχούσαν στο 17,7% των συνολικών πωλήσεων του ο΅ίλου, ενώ στοχεύει το ΅ερίδιο των εξαγωγών τα επό΅ενα χρόνια να αντιστοιχεί στο 30% του τζίρου, ο οποίος το 2010 ήταν 44 εκατ. ευρώ.

Η FHL Μάρμαρα Κυριακίδης, πρωτοπόρησε το 2000 δημιουργώντας στη Σαγκάη την Cosmos Building Materials για την κοπή και την επεξεργασία μαρμάρων, σε συνεργασία με τοπικούς εταίρους. Αυτό έκανε προ ετών και η μικρότερή εταιρεία MMS από την Καβάλα, δημιουργώντας μονάδα μηχανολογικού εξοπλισμού για τη μαρμαροβιομηχανία.

Η Folli Follie των Δ. και Γ. Κουτσολιούτσου προχωρά στην λειτουργία 125 καταστημάτων στην Κίνα μέχρι το τέλος του 2011, από 100 πέρυσι, με παράλληλη επιτάχυνση της επέκτασής της στην κινεζική αγορά, με τη βοήθεια της Fosun International. Η στρατηγική συνεργασία με τον κινεζικό όμιλο Fosun International, ο οποίος ελέγχει πλέον 13,40% του μετοχικού κεφαλαίου της ελληνικής εισηγμένης και επένδυσε αρχικά κεφάλαια ύψους 84,5 εκατ. ευρώ, δείχνει και τις ευκαιρίες δημιουργίας υπεραξιών για τους μετόχους των ομίλων που έχουν «πατήσει» στην Κίνα.

Η εισηγμένη Kleeman μετά τις εξαγωγές και τις υπηρεσίες στην Κίνα δρομολογεί τώρα και τη δημιουργία παραγωγικής βάσης εκεί μέσω της θυγατρικής της Hong Kong Elevator Systems Limited. Με επένδυση ύψους 2 εκατ. ευρώ, ο όμιλος στοχεύει να διεισδύσει στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας και Ωκεανίας.

Ετσι, αν και ξεπέρασαν εδώ και αρκετούς μήνες τις 1000 οι ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν αναπτύξει σταθερές εμπορικές σχέσεις με την Κίνα -περισσότερο εισάγοντας και λιγότερο εξάγοντας σε αυτήν κάθε είδους προϊόντα- μόνον περί τις 100 έχουν δραστηριοποιηθεί στην εγχώρια κινεζική αγορά. Και τα αποτελέσματα είναι ήδη εντυπωσιακά, ενώ παράλληλα έχουν καταφέρει να ισορροπήσουν τους ισολογισμούς των εταιρειών που πλήττονται από την κρίση στην ελληνική οικονομία.

Big in... China
Από τις περισσότερο γνωστές η S&B Βιομηχανικά Ορυκτά του Ομίλου Κυριακοπουλου, η Folli Follie των Δημήτρη και Γιώργου Κουτσολιούτσου, τα Πλαστικά Κρήτης, η FHL Μάρμαρα Κυριακίδης, η Coco-Mat των αδελφών Ευμορφίδη, η Apivita του N. Κουτσιανά, η Kleeman, η μαρμαροβιομηχανία Ικτίνος, η χρωματοποιεία Vitex του Κωνσταντίνου Γιαννίδη. Δεκάδες ακόμα επιχειρήσεις όπως η Τυράς του Μιχάλη Σαράντη, η Μινέρβα, το Κτήμα Λαζαρίδη, η Κρητών ’ρτος και η Τσάνταλης έχουν χτίσει σημαντική παρουσία στην αχανή αγορά. Και η εμπειρία είναι ολοένα και πιο ενθαρρυντική.

Ο Κωνσταντίνος Γιαννίδης, πρόεδρος του Ελληνοκινεζικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, και επικεφαλής της Vitex έχει υποδείξει ότι ευκαιρίες υπάρχουν, εκτός από τα γνωστά μάρμαρα και ναυπηγεία, σε εξόρυξη και κατεργασία ορυκτών, κατεργασία πλαστικών και κοσμημάτων, και στην οινοποιία, στην κονσερβοποιία, στην μελισσοκομία, στην τυποποίηση ελληνικών προϊόντων, στις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων -κυρίως ελαιολάδου-, στον τουρισμό, στην εκπαίδευση και στη διαχείριση ενεργειακών θεμάτων.

Η διεύρυνση του εμπορίου και κυρίως των εξαγωγών της Ελλάδας προς την Κίνα, ανεβάζουν έτσι ταχύτητες. Και καθώς το Εμπορικό Ισοζύγιο με την Κίνα είναι αρνητικό, το κλείσιμο της ψαλίδας συμβάλει στην βελτίωση των μεγεθών της εθνικής οικονομίας.

Υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες για περαιτέρω ανοίγματα των ελληνικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Πεκίνο. Συγκριμένα, εντοπίζονται στα τρόφιμα (ελαιόλαδο, τυροκομικά, κρασί, κλπ) και σε δομικά υλικά υψηλής ποιότητας (πλαστικά, κλπ). Αν και υπάρχουν ζητήματα όπως η βελτίωση των συνθηκών εκτελωνισμού και η εξάλειψη των διοικητικών διαδικασιών και ελέγχων (υγειονομικών, κλπ) όλο και περισσότεροι Έλληνες τολμούν, αφού η εξωστρέφεια αποτελεί στην τρέχουσα δυσμενή συγκυρία ουσιαστικά μονόδρομο.

Η ανάκαμψη των ελληνικών εξαγωγών στην Κίνα το 2010 ήταν σημαντική σύμφωνα με στοιχεία της Ε.ΣΤ.Α. Αντίθετα, οι κινεζικές εξαγωγές στην Ελλάδα συρρικνώθηκαν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, αν και με χαμηλότερο ρυθμό. Έτσι, το εμπορικό μας έλλειμμα έναντι της Κίνας έφτασε τα 2,7 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 7,35% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Ο κ. Γιαννίδης και ο πρόεδρος του Κινεζικού Επιμελητηρίου Εισαγωγών Εξαγωγών Zhang Yujing υπολογίζουν ότι σήμερα το διμερές εμπόριο Ελλάδας Κίνας φθάνει τα 4,35 δισ. ευρώ. Στα μεγέθη αυτά βέβαια θα πρέπει να συνυπολογισθούν και οι μεγάλες επενδύσεις που αφορούν στη ναυτιλία και συγκεκριμένα στην ναυπήγηση ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων σε κινεζικά ναυπηγεία, στην πλειοψηφία τους, με χρηματοδοτήσεις κινεζικών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.

Η Vitex του Γιαννίδη αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των ωφελειών της εξωστρέφειας, αφού έχει καταφέρει ΅έσω των εξαγωγών της να καλύψει μεγάλο ΅έρος των απωλειών που προέρχονται από την ελληνική αγορά. Το 2010 οι εξαγωγές της, που περιλαμβάνουν και την ανατολική Ευρώπη, αντιστοιχούσαν στο 17,7% των συνολικών πωλήσεων του ο΅ίλου, ενώ στοχεύει το ΅ερίδιο των εξαγωγών τα επό΅ενα χρόνια να αντιστοιχεί στο 30% του τζίρου, ο οποίος το 2010 ήταν 44 εκατ. ευρώ.

Η FHL Μάρμαρα Κυριακίδης, πρωτοπόρησε το 2000 δημιουργώντας στη Σαγκάη την Cosmos Building Materials για την κοπή και την επεξεργασία μαρμάρων, σε συνεργασία με τοπικούς εταίρους. Αυτό έκανε προ ετών και η μικρότερή εταιρεία MMS από την Καβάλα, δημιουργώντας μονάδα μηχανολογικού εξοπλισμού για τη μαρμαροβιομηχανία.

Η Folli Follie των Δ. και Γ. Κουτσολιούτσου προχωρά στην λειτουργία 125 καταστημάτων στην Κίνα μέχρι το τέλος του 2011, από 100 πέρυσι, με παράλληλη επιτάχυνση της επέκτασής της στην κινεζική αγορά, με τη βοήθεια της Fosun International. Η στρατηγική συνεργασία με τον κινεζικό όμιλο Fosun International, ο οποίος ελέγχει πλέον 13,40% του μετοχικού κεφαλαίου της ελληνικής εισηγμένης και επένδυσε αρχικά κεφάλαια ύψους 84,5 εκατ. ευρώ, δείχνει και τις ευκαιρίες δημιουργίας υπεραξιών για τους μετόχους των ομίλων που έχουν «πατήσει» στην Κίνα.

Η εισηγμένη Kleeman μετά τις εξαγωγές και τις υπηρεσίες στην Κίνα δρομολογεί τώρα και τη δημιουργία παραγωγικής βάσης εκεί μέσω της θυγατρικής της Hong Kong Elevator Systems Limited. Με επένδυση ύψους 2 εκατ. ευρώ, ο όμιλος στοχεύει να διεισδύσει στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας και Ωκεανίας.


Από το Χονγκ Κονγκ η Apivita που διευθύνεται από τον N. Κουτσιανά σε συνεργασία με την εταιρεία Imaginex, που ανέλαβε την προώθηση της Apivita στο Χονγκ Κονγκ, μπαίνει τώρα και στην Κίνα, όπου η διανομή των φαρμακευτικών και καλλυντικών προϊόντων της αναμένεται να βρει μια πραγματικά αχανή αγορά. Είναι το τρίτο βήμα προς τις αγορές της ’πω Ανατολής της εταιρείας φυτικών καλλυντικών. Το πρώτο βήμα έγινε στο Χονγκ Κονγκ, το δεύτερο στην Ιαπωνία και το τρίτο τώρα στην Κίνα με σημεία πώλησης και σε πολυκαταστήματα (shop-in-shop). H Imaginex ανήκει σε έναν από τους ισχυρότερους ομίλους του Χονγκ Κονγκ και δραστηριοποιείται στον χώρο των καλλυντικών και της ένδυσης αντιπροσωπεύοντας πολλά μεγάλα ξένα brands.

H δραστηριότητα της S&Β του Οδυσσέα Κυριακόπουλου στην Κίνα ξεκίνησε το 1996, οπότε και συστήθηκε η εταιρεία SHIMCO - η σημερινή S&Β Industrial Minerals Henan Co. Ltd, με αντικείμενο την κατασκευή και λειτουργία εργοστασίου επεξεργασίας περλίτη καθώς και την εμπορία περλίτη στην ευρύτερη ασιατική αγορά. Πλέον η S&Β Industrial Minerals Henan διαθέτει και άλλες παραγωγικές μονάδες, εμπορικό γραφείο, κέντρο διανομής και αποθήκες σε αρκετές πόλεις της χώρας ενώ από εκεί έχει αυξήσει τις πωλήσεις και σε γειτονικές χώρες, όπως η Ιαπωνία και η Κορέα.

 Εξαγωγές της Ελλάδας στην Κίνα ανά μεγάλη κατηγορία προϊόντων (σε χιλ. δολάρια ΗΠΑ)

 

 2010

 2009

 Μεταβολή 2010/09

 Αξία % στο σύνολο  Αξία  % στο σύνολο  Αξία  % στο σύνολο  
 Ορυκτά, πετρώματα, μέταλλα  306.027  78,6%  153.482  71,4%  99,4%
 Πολτοί από ξύλο, χαρτιά  19.005  4,9%  18.262  8,5%  4,1%
 Μηχανές, συσκευές, οχήματα  17.983  4,6%  15.387  7,2%  16,9%
 Χημικά, πλαστικά  15.186  3,9%  9.093  4,2%  67,0%
 Τρόφιμα, ποτά  10.928  2,8%  7.317  3,4%  49,4%
 Δέρματα, γούνες  9.944  2,6%  2.038  0,9%  387,9%
 10.314  2,6%  9.426  4,4%  
 Σyνολο  389.387  215.006  81,1%

CFO Agenda (T. 019)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο CFO Agenda Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Τρόφιμα – Ποτά

Τηλεπικοινωνίες

Goverment

Τουρισμός

Ηλεκτρικά - Ηλεκτρονικά Είδη

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Πληροφορική

Μεταφορές / Logistics

Ενέργεια / Περιβάλλον

Κατασκευές

Sales

Ναυτιλία

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778