CFO Agenda - Real Time ανάλυση δεδομένων και πληροφόρηση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης

Σάββατο, 22 Σεπτεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Planning & Forecasting

Real Time ανάλυση δεδομένων και πληροφόρηση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης

20 Απριλίου 2016 | 13:50 Γράφει ο Φίλιππος  Κανταράκης Topics: Forecasting

Φίλιππος Κανταράκης

Η πρωτόγνωρη οικονομική κρίση στη χώρα μας έχει καταστήσει αναγκαία πλέον την άμεση οικονομική πληροφόρηση προς την διοίκηση οποιασδήποτε εταιρείας. Ο διευθύνων σύμβουλος πρέπει μέσω ενός συμπαγούς χρηματοοικονομικού εργαλείου να πληροφορείται σε πραγματικό χρόνο για τα διαθέσιμα, τις επιταγές προς εξόφληση, τα ανοιχτά ληξιπρόθεσμα υπόλοιπα, την πορεία του κόστους, του κύκλου εργασιών και των εταιρικών κερδών. Μια επιχειρηματική σκέψη πρέπει να «μεταφράζεται» άμεσα σε προβλεπόμενο οικονομικό αποτέλεσμα με το πάτημα ενός κουμπιού.

Τα ΜΜΕ είναι από τους κλάδους που βρίσκονται στο μάτι του κυκλώνα της κρίσης. Η σύγκλιση ΜΜΕ, τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής είναι αναπόφευκτη και αναγκαία. Η κοστολόγηση, πλέον, μπορεί να κατηγοριοποιηθεί ανά είδος υπηρεσίας και πελάτη με αμεσότερους από ότι στο παρελθόν τρόπους και η εν λόγω πληροφορία να μεταφερθεί άμεσα στην διοίκηση. Το κόστος ή το έσοδο μιας εκπομπής ή μιας έκδοσης είναι άμεσα καταγράψιμο μέσω μοντέλων κοστολόγησης με συγκεκριμένα κλειδιά κατανομής κόστους και απρόσκοπτης ροής πληροφορίας. Στον εν λόγω χώρο, η πιθανή καθυστέρηση σε αποφάσεις μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλες εκροές χρημάτων. Συνεπώς, η διοίκηση πρέπει να πληροφορείται άμεσα και σε συνεχή βάση για την κερδοφορία των εκπομπών (ή) της έκδοσης (ή) ακόμα και της ιστοσελίδας και βέβαια της συνολικής εικόνας της εταιρείας. Η «μετάφραση» των ανωτέρω σε χρήμα, η ταμειακή δηλαδή εκροή ή εισροή που υφίσταται η εταιρεία, είναι ιδιαίτερα σημαντική αφού με τον τρόπο αυτό θα αποφευχθούν τα μεγάλα κεφάλαια κίνησης που χρειάζονταν τα ΜΜΕ μέχρι πρότινος.

ANALYTICS ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ

Η σύνδεση των μετρήσεων ακροαματικότητας, θεαματικότητας και αναγνωσιμότητας με το έσοδο και το κόστος θα αποτελέσει τη βάση για τη λήψη κρίσιμων επιχειρηματικών αποφάσεων. Η άμεση σύνδεση των τριών αυτών παραγόντων με τα χρήματα που θα κληθεί να πληρώσει το μέσο στην παραγωγή θα μπορέσει να μειώσει το ρίσκο της εταιρείας και να το μοιράσει δίκαια. Σε μια τέτοια πρωτοποριακή επιχειρηματική τακτική ενός Μέσου Μαζικής Ενημέρωσης τα δεδομένα (analytics) και η πληροφόρηση των καταγραφών θα έχουν τεράστια σημασία και θα πρέπει να είναι ακριβή και αξιόπιστα. Με την παραπάνω συλλογιστική κατανοούμε ότι η άμεση και ακριβής πληροφόρηση (θεαματικότητας, ακροαματικότητας, κυκλοφορίας) θα μπορούσε εκτός από εργαλείο παρακολούθησης να αποτελέσει και μια δικλείδα ασφαλείας για την συγκράτηση του κόστους σε επιθυμητά επίπεδα.

Η χρήση εργαλείων οικονομικής πληροφόρησης σε πραγματικό χρόνο (on line) για τον ανταγωνισμό σε συνδυασμό με ανάλυση και ποσοτικοποίηση των ποιοτικών πληροφοριών όπως π.χ. η γνώμη του κοινού για την εταιρεία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter) μπορούν να αποτελέσουν ισχυρά εργαλεία λήψης αποφάσεων. Η πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο (on line) για τη «φήμη» της εταιρείας (Brand Name), είναι πλέον γεγονός και μπορεί να ποσοτικοποιηθεί άμεσα (π.χ. αρνητικά και θετικά σχόλια). Αυτό σε συνδυασμό με άμεση οικονομική πληροφόρηση για την οικονομική θέση των ανταγωνιστών μπορούν να καθοδηγήσουν την διοίκηση σε ασφαλή μονοπάτια λήψης αποφάσεων. Η άμεση πληροφόρηση ποιοτικών στοιχείων της αγοράς και η ποσοτικοποίησή της, σε συνδυασμό με την άμεση οικονομική πληροφόρηση είναι ένα αναγκαίο εργαλείο για την διοίκηση. Η αξιολόγηση επιχειρηματικών αποφάσεων μέσω ενός τέτοιου εργαλείου μπορεί να μειώσει τα επιχειρηματικά λάθη και να οδηγήσει σε μια επιτυχημένη πορεία.

Ο Φίλιππος Σ. Κανταράκης είναι οικονομικός διευθυντής στην Real Media, Real FM & Enikos.gr και έχει εργαστεί σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, εταιρείες τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής επί σειρά ετών. Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει πλατφόρμες παρακολούθησης κόστους (cost per page), πλατφόρμες οικονομικής πληροφόρησης (www.Finnews.gr), καθώς και οικονομικών παιχνιδιών μακροοικονομικής ευφυΐας (financial war games).

CFO Agenda (T. 2016)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο CFO Agenda Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Τρόφιμα – Ποτά

Τηλεπικοινωνίες

Goverment

Τουρισμός

Ηλεκτρικά - Ηλεκτρονικά Είδη

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Πληροφορική

Μεταφορές / Logistics

Ενέργεια / Περιβάλλον

Κατασκευές

Sales

Ναυτιλία

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778